Novinky

Milosrdní ako Otec

Taký bol názov prednášky Mons. Jančoviča, ktorá sa za hojnej účasti konala v posledný októbrový piatok v našom Pastoračnom centre. V rámci cyklu Slovo o viere nám tento známy biblista z Cyrilometodskej bohosloveckej fakulty v Bratislava aj tento rok prichádza vysvetľovať princípy a prístupy ku Svätému Písmu.
Čítaj ďalej o Milosrdní ako Otec »

Anton Srholec - film a diskusia

V piatok 6. novembra o 19:00 hod. sme v našom pastoračnom centre premietli celovečerný dokumentárny film o otcovi Antonovi Srholcovi. Po projekcii filmu nasledovala diskusia s režisérkou Alenou Čermákovou a jej manželom, ktorý k filmu zložil hudbu. Večer moderoval dlhoročný súputník Antona Srholca, otec Marián Prachár.
Čítaj ďalej o Anton Srholec - film a diskusia »

Mons. Stanislav Zvolenský medzi nami

Posledný septembrový piatok sa v našej farnosti svätou omšou o 18:00 h. začal nový ročník vzdelávania laikov v otázkach viery a morálky pod názvom Slovo o viere. Otvoril ho vzácny hosť - Mons. Stanislav Zvolenský, bratislavský arcibiskup, metropolita Slovenska a čerstvo opätovne zvolený predseda Konferencie biskupov Slovenska.
Čítaj ďalej o Mons. Stanislav Zvolenský medzi nami »

Národný pochod za život

V nedeľu 20. septembra o 14:30 hod. môžeme na námestí SNP verejne vyjadriť svoj postoj k otázke úcty k životu. Nepremeškajme túto príležitosť a pripojme aj svoj hlas k celosvetovému hnutiu za ochranu života ako najväčšieho daru, ktorý sme dostali.
Čítaj ďalej o Národný pochod za život »

Opäť všetci spolu

Priatelia, asi nie som sám, komu sa zdá, že horúce dni tohtoročnej dovolenkovej a prázdninovej sezóny, na ktoré tak skoro nezabudneme, sa skončili hádam iba včera alebo predvčerom. Pritom pohľad do kalendára nekopromisne vraví, že deti a mládež už majú za sebou dva týždne z nového školského roku. Je preto príjemné po mesiacoch uvoľnenia sa, oddychu i rozluky znovu sa stretnúť, porozprávať si o svojich zážitkoch a skúsenostiach a vrátiť sa tak aj do svojho farského spoločenstva.
Čítaj ďalej o Opäť všetci spolu »

Sv. Krištof u nás

V našej farnosti sme si už zvykli, že počas nedeľného dopoludnia sú miesta na parkovanie v blízkosti kostola beznádejne obsadené. V krásnu septembrovú nedeľu uprostred mesiaca však tieto priestory i celá predná časť farskej záhrady zažili doslova inváziu dopravných prostriedkov všetkého druhu: od obrovského poľnohospodárskeho traktora, cez osobné autá všetkých možných značiek až po štýlové motorky i bicykle.
Čítaj ďalej o Sv. Krištof u nás »

Kristus, áno, Cirkev nie?

V posledný júnový piatok sa v Pastoračnom centre sv. Márie Magdalény stretli rusovskí farníci aj priaznivci teologického vzdelávania z blízkeho okolia na poslednom stretnutí z cyklu Teologických večerov v tomto "školskom roku" - druhom večeri venovanom dogmatike. Aktuálnu tému chápania viery v kontexte Cirkvi rozoberal d.p. ThLic. Ing. Peter Mášik.
Čítaj ďalej o Kristus, áno, Cirkev nie? »

...lámal ho a dával svojim...

Začiatkom júna sme oslávili sviatok Najsvätejšieho Tela a Krvi, ľudovo povedané Božie Telo. Tohto roku sme ho v našej farnosti mali spojený s prvým svätým prijímaním. Naše už tradičné stretnutie pred kostolom pri lámaní chleba hosťom a s ponukou kvapky vína či limonády deťom tak malo osobitný ráz.
Čítaj ďalej o ...lámal ho a dával svojim... »

Súčasné bioetické výzvy

Po mesiaci - tentokrát v rámci Noci kostolov 29. mája - privítali priestory nášho Pastoračného centra sv. Márie Magdalény veľké množstvo záujemcov o ďalšiu prednášku z cyklu Teologických večerov. Mons. Vladimír Thurzo podrobne rozobral etické problémy spojené so začiatkom aj koncom života - umelé oplodňovanie a eutanáziu.
Čítaj ďalej o Súčasné bioetické výzvy »

Noc kostolov 2015

Po roku sme opäť otvorili priestory nášho chrámu sv. Márie Magdalény a priľahlého Pastoračného centra zasväteného tej istej svätici pri príležitosti aj u nás už tradičnej Noci kostolov. 29. mája nás pri tejto príležitosti navštívilo nielen mnoho farníkov, ale aj Bratislavčanov z iných mestských častí a dokonca boli aj takí, ktorí do nášho mesta a mestskej časti docestovali z iných slovenských regiónov.
Čítaj ďalej o Noc kostolov 2015 »
Ukazujem 291 - 300 z 334 výsledkov.