« Späť

Pre hriešnikov, sluhov a vydedencov

... nás Otec to vidí inak!

 

Ježišov kríž znamená oveľa viac, než len odpustenie hriechov hriešnikom. Ak by sme skončili tu, nikdy nevstúpime do toho, čo pre nás vydobil, lízli by sme len okraj, pretože Otec nám v Kristovi daroval všetko! Nielen zachránil hriešnikov, aby ostali zachránenými hriešnikmi, urobil z nich svätých... nielen má rád svojich sluhov, ale urobil z nich priateľov... nielen, že nás nezaprel a nezriekol sa nás, nazval nás svojimi deťmi a Duch to dosvedčuje! Viete, čo je najväčšia pecka? Tým, že to spravil, nevytvoril niečo nové - len nás obnovil k tomu, čím sme v jeho očiach vždy boli... milované deti Kráľa. Hriešnici, sluhovia a vydedenci, týmito menami nás nazýval diabol, zatiaľ čo Otec robil všetko potrebné, aby sa jeho milované deti mohli vrátiť domov, do kráľovského paláca, do kráľovstva ich Otca.

Naozaj to stojí za zamyslenie... Biblia nás, čo sme uverili v Krista, nazýva svätými. Hovorí, že viac niet odsúdenia pre tých, ktorí sú v Kristovi. Hovorí, že nikto a nič nás nemôže (dnes, teraz, tu) oddeliť od Božej lásky. Hovorí, že Božia láska je rozliata v našich srdciach. Hovorí "a tak už nie si otrok, ale syn!" Byť hriešnik a byť svätý - to sú opozitá však? Nie je možné, aby si bol jedno i druhé zároveň. Ani nie si. Ak si sa narodil znovu, hriešnik je mŕtvy. Narodil sa svätý. Uč sa na seba hľadieť ako na nové stvorenie. Starý človek zomrel spolu s Kristom a viac ho niet. Naším ženíchom už nie je Zákon a snaha stať sa spravodlivými, toto manželstvo sa skončilo vo chvíli, keď Ježiš splatil dlžobný úpis každého z nás vlastnou krvou. Zomreli sme s Kristom a tak sme slobodní vziať si nového manžela - Ježiša, aby sme viac nežili my, ale on. Ježiš vzal hriechu moc oddeliť nás od Otca. Zmaril diablove skutky. Žiť v pocite odlúčenia od Otca znamená uveriť inej realite, než je tá, do ktorej nás pozval Ježiš. Znamená to poprieť kríž, alebo obmedziť jeho moc a uveriť, že sú chvíle, kedy diabol môže opäť víťaziť, hoci je definitívne porazený. Ježiš myslel vážne, keď vyslovil: "Je dokonané." Pre nás to znamená, že netreba nič dokončiť. Treba žiť v tom, čo pre nás On spravil. Wow. 

Jeho dar je nepredstaviteľne väčší, než si myslíme. Dotkli sme sa ho, ale zďaleka sme ho nepreskúmali celý! Ešte sa budeme diviť (ale nie až v nebi! - tu na zemi), aký dobrý je Pán!

Komentáre
Prihláste sa pre pridanie komentára
Výborné, Janka....! Ale nedal by sa použiť iný typ písma alebo kontrastnejšie pozadie?Ďakujem a cením si Tvoju mladosť a šikovnosť.
Odoslané 9.3.2013 12:13.
Môže byť takto? Môj prehliadač to zobrazuje celkom čitateľne emoticon. Skúsim ešte písmo upraviť. Vďaka ;).
Odoslané 9.3.2013 12:17 ako reakcia na Mária-Irma Danieliszová.
No vidíš, hneď je to iné! Predtým boli zdvojené a rozmazané písmenká a tieňované bielym, to sa ťažko čítalo. A to mám nie nejakú takú starú halapartňu počítač ako som ja, ale výborný- 2 ročný s dobrými prehliadačmi a vysokorýchlostný. Ak robím preklepy, to je ak som chorá a slabšie vidím. Vlani som bola operovaná na obe oči, poslúžilo do blízka i diaľky,ale stredná vzdialenosť, ako je PC, je trochu mimo. Píšem spamäti,ovládam strojopis, alemusím skontrolovať, najčastejšie spojené slová.
Si zlatá, ďakujem, lebo Ťa rada čítam.
Odoslané 9.3.2013 13:18.
Odoslané 9.3.2013 13:21 ako reakcia na Mária-Irma Danieliszová.
Jej, a ja som to vždy lúštila... a ono sa bolo treba ozvať. emoticon
Odoslané 9.3.2013 17:34 ako reakcia na Mária-Irma Danieliszová.
Hej veru emoticon. V mojom prehliadači to tak problematicky nevyzeralo emoticon emoticon emoticon.
Odoslané 9.3.2013 19:39 ako reakcia na Eva Baranovičová.
Výborné, povzbudivé. Ale nedal by sa použiť radšej iný protipól pre slobodu než manželstvo? Napr. otroctvo... Dôvody sú isto zrejmé.
Odoslané 10.3.2013 9:33.
emoticon Bola som inšpirovaná knihou, ktorá prirovnala náš vzťah k zákonu (Starú zmluvu) k manželstvu, ktoré skončilo našou smrťou spolu s Kristom v krste, a my sme sa stali slobodnými pre nové manželstvo k Ježišom emoticon.

Stará zmluva, rovnako ako Nová zmluva bola zmuvným vzťahom, podobne ako manželstvo je zmluvou, ktorá platí, kým jeden z manželov nezomrie. Preto ten príklad emoticon. Ani náhodou nebolo mojím cieľom postaviť manželstvo a slobodu voči sebe ako protipól. Chcela som povedať, že už nie sme zmluvne zviazaní so zákonom.

Tu je úryvok z knihy, ktorá ma inšpirovala:
"„Či neviete, bratia — veď hovorím tým, ktorí poznajú zákon —, že zákon panuje nad človekom, kým žije? Vydatá žena je zákonom viazaná k svojmu mužovi, kým je živý. Keď však muž zomrie, žena je oslobodená od zákona, ktorý ju viazal k mužovi. A tak teda ak sa oddá inému mužovi, kým žije jej muž, bude sa nazývať cudzoložnicou. Keď však jej muž zomrie, je slobodná od zákona a nie je cudzoložnicou, ak sa vydá za iného. Tak aj vy, bratia moji, zomreli ste zákonu skrze Kristovo telo, aby ste patrili inému, tomu, ktorý bol vzkriesený z mŕtvych, aby sme prinášali ovocie Bohu“ (Rim 7, 1-4).

Pavol ponúka opis našich životov pred a po Kristovi. Boli sme zosobášení so zákonom. Zákon nám hovoril o všetkom, čo sme robili nesprávne, avšak neprinášal moc zmeniť nás. Keď Kristus zomrel, zákon sa naplnil, a tým nás oslobodil vziať si iného manžela. Ak sme sa s Kristom spojili v jeho smrti, vstúpili sme do novej zmluvy a sme zasnúbení s Ježišom samotným. Pavol sa veľmi chce priblížiť k tým, ktorí zápasia pod ťarchou zákona, a preto opisuje bitku, ktorej čelil, keď bol zosobášený so zákonom, v prítomnom čase. Zároveň ale prehlasuje víťazstvo v tejto vojne o jeho a ich duše v ôsmej kapitole listu týmto posledným výstrelom. Hovorí: A tak teraz už nejestvuje odsúdenie pre tých, čo sú v Kristovi Ježišovi. Veď zákon životodarného Ducha v Kristovi Ježišovi ťa oslobodil od zákona hriechu a smrti“ (Rim 8, 1-2)." The Supernatural Ways Of Royalty, Kris Valloton

Knižku ešte len prekladáme, čoskoro sa bude dať na Slovensku aj kúpiť emoticon.
Odoslané 10.3.2013 11:22 ako reakcia na Stanislav Košč.
Vaše dôvody sú jasné a celkom im rozumiem.
Sväté Písmo robí často túto analógiu a je úžasné, ako sa z toho vzťahu medzi Bohom a vyvoleným národom, resp. medzi Kristom a Cirkvou veľa dá dozvedieť o manželstve... a naopak.
Ale práve táto myšlienka z knihy, ktorá v tomto vzťahu hovorí o živote a smrti manželského partnera, ma veľmi neoslovuje. Môže totiž evokovať krásne myšlienky o potrebe nechať v sebe zomrieť starý život a znovuuzrodiť sa naplno v Kristovi (to je krst), ale i opačné, o potrebe čakať na smrť partnera, ak manželstvo nefunguje, aby mohol prísť po ňom/nej druhý... :-(
Odoslané 10.3.2013 15:26 ako reakcia na Janka Guričanová.