Komentáre, recenzie, odporúčania

« Back

Georg Ratzinger: Môj brat pápež

Georg Ratzinger: Môj brat pápež

Knižka nás uvádza do intimity peknej rodiny , odkiaľ pochádzal náš Sv.Otec Benedikt XVI. a sprevádza jeho zaujímavou životnou cestou.Rozprávanie Georga Ratzingera zaznamenáva Michael Hesemann a brilantne preložila Martina Grochálová. Na Slovensku vydal SSV 2013

Brat emeritného sv. Otca Benedikta má síce prioritu hudbu, ktorej sa celý život venoval ako zbormajster slávneho chlapčenského chrámového zboru  Regensburger Domspatzen-  Vrabčiaci z Reznianskeho dómu, ale o nič menej nie je zaujímavý ako rozprávač príbehov rodiny Ratzingerovcov a to od sobáša a častého sťahovania rodičov až do jeho zvolenia za Petrovho nástupcu. Čitateľ spozná typicky bavorské prostredie, a to mesta i vidieka, školské pomery v prvej polovici 20.storočia, zvyky , ľudovú zbožnosť a veľmi milú atmosféru domova, v ktorej deti vyrastali. Roráty, sobotný, neskôr i častejší ruženec, púte k Panne Márii v Altôttingu sú fenomény, ktoré napriek poeurópšťovaniu a sekularizácii pretrvávajú dodnes (ja mi to dôverne známe, moja sestra je bavorská farmárka a pri čítaní knihy ani čo by som sa ocitla na chvíľu v jej dome- pozn. blogg.) Georg vysvetľuje otcov výrazný protihitlerovský postoj a volí radšej predčasnú penziu ako službu za podmienky vstupu do nacistickej strany. Objasnené je tiež členstvo mladého Jozefa v Hitlerjugend, na  ktoré naše bulvárne médiá, neznalé skutočných okolností, negatívne reagovali. Stretávame mladého Jozefa Ratzingera ako profesora, mladého teológa, kňaza a neskôr biskupa, potom koncilového otca a na pokon kardinála a šéfa Kongregácie pre náuku viery.

Knižka obsahuje aj veselé historky, detské huncútstva, dáva nazerať do chvíľ vážnych rozhodnutí.

A záverom treba vyzdvihnúť to, čo už na našej stránke v mnohých súvislostiach odznelo- rodina, v ktorej sa modlievajú, ostáva zjednotená , hoci sa na životných cestách rozchádza.