« Back

Boris Filan o médiách

.... o médiách, Boris Filan

Raz príde doba, keď sa vynoríme z tohoto šialenstva, ktoré nám teraz
vzbĺklo v hlavách, a budeme sa za seba strašne hanbiť. Budeme sa
prepadať od hanby, keď si spomenieme, na čo sme sa pozerali, čo sme
čítali a čo sme počúvali. Ako sme dovolili, aby nás pár šikovných
zvrhlíkov dostalo k novinám, časopisom a televíziam, ktoré sú žumpa
plná zvratkov a výkalov. Nebudeme chápať, ako bolo možné profitovať na
chorobách a nešťastí našich blížnych. Nebudeme schopní vysvetliť našim
deťom a vnukom, ako sme to dopustili. Budeme sa snažiť nemyslieť na
to, akých blbcov a hlupane sme to považovali za celebrity. Budeme sa
hanbiť za dobu, keď boli denne na prvých stránkach nagélovaní pajáci a
usmievavé opice, ktoré neznášali väčšie série orgazmov s tým istým
partnerom. Budeme hovoriť, že na vine vtedy boli oni, akísi neurčití
oni, a tí budú medzi nami a budú ukazovať prstom na niekoho
neexistujúceho. Ale my sme spolupáchatelia tohoto hnusu, nie iba tí,
čo to píšu, vydávajú a vysielajú. My s nimi ochotne kolaborujeme tým,
že to pozeráme, počúvame, čítame a kupujeme. Iba toľko som Vám chcel
povedať, respektíve nie chcel, ale musel, lebo už mi praskne hlava od
toho mlčania.
 

Comments
sign-in-to-add-comment
Robo, vďaka za uverejnenie. Konečne hodnotný názor na to, na čo sa bežne pozeráme. Dúfam, že táto vlna ľudskej hlúposti sa zastaví skôr, než sa úplne zničí prehľad o pravých hodnotách.
Posted on 3/7/11 11:24 AM.
je spravne, ze niekto oznacil problem, ale este by to chcelo jasne stanovisko u kazdeho konkretneho cloveka. keby nebol dopyt, uz davno by vsetky bulvarne mediá zbankrotovali.
Posted on 3/7/11 5:23 PM.
generácie po nás nepochopia hlúposť súčasnosti.
Posted on 3/8/11 2:21 AM.
Každý to len konštatuje, ale nikto neurobí nič konkrétne. My nemáme televízor ( len dvd prehrávač ), takže presne vieme čo naše deti pozerajú, z tlače odoberáme len katolícke noviny a správy sa dajú prečítať aj na internete. Keby nás bolo viac, možno by sa niečo aj zmenilo. Smutné je, že aj keď poviem medzi veriacimi, že nemáme tv, tvária sa akože nie sme asi kompletní...Ale ja mám aj tak dobrý pocit z toho, že neplávame s prúdom! Snáď sa časom pridá viac ľudí?! A verte mi, bez televízie sa dá žiť!!! emoticon))
Posted on 3/8/11 9:43 AM.
Katka, pripájam sa k Vám. Bežná TV v našej domácnosti si tiež nenašla svoje miesto. Na nete si vyberáme info, o ktoré máme záujem a ostatné (podvody, lúpeže, vraždy, ohovárky) nás veľmi neinteresujú. Keď som mal pochybnosti, povzbudil ma kamarát, ktorý sa s manželkou tiež vedia zaobísť bez TV. Pýtal sa ma, čo v tej telke beží? Neviazaný sex, nahotinky, násilie, a hodiny reklám. ...mal pravdu, ďakujem neprosím. Hodnotné relácie si televízie držia vo svojích on-line archívoch a filmy si vyberáme podľa vlastnej chuti.
Posted on 3/9/11 7:39 AM in reply to Katarína Kováčová.
toto je jeden z naj clankov, skoda, ze uz som cital aj dost negativnych reakcii na to.... asi len treba milost, aby to ludia pochopily ;-/
Ako vela ludia stracaju, holt je to tazka doba, narocna na vykon jednotlivca, potom, po praci, clovek nema cas uz ani na tie dalsie, podstatne veci, hygienu srdca, na ticho, na premyslanie, tak si pusti telku, ci otvori casak a proste si len necha tlacit do hlavy "kaleraby"...
Posted on 3/9/11 9:54 PM.
nemate pravdu v tom, ze ludia s tym nic nerobia len konstatuju. Za seba mozem povedat, ze za poslednych 10 rokov som nekupil ZIADNY bulvar, nepozeram televiziu a nepodporujem ziadne nekulturne akcie. Oproti tomu PUBLIKUJEM na lokalnej urovni tvorbou tyzdenneho nizkonakladoveho casopisu, publikujem na internete a s dvojtyzdennou pravidelnostou pre ludi vyrábam DVD s kvalitnym obsahom na povzbudnie vo viere a formáciu. Ked si toto uvedomia viaceri ludia, bude to dobré znamenie. V dnesnej dobe nestaci IBA nerobit nieco, NEpozerat telku a pod. Je potrebný pozitivny prinos pre vlastnu rodinu, miestnu farnost a spolocnost.
Posted on 3/10/11 11:12 AM in reply to Katarína Kováčová.
hej, plne suhlasim. V dnesnej dobe nestaci len nic nerobit, ale pokial sa da, pokusit sa ludom vysvetlit v com je problem, alebo aspon ukazat, ze to ide aj inak :-) Tiez telku nepozerame, resp. ak uz daco hej, tak si vyberame co to bude (u mna su to motorky :-) so snubenicou sa ideme brat, rozhodli sme sa si dat slub cistoty do svadby, a myslim, ze takto je to ovela krajsie. Kazdopadne v dnesnom svete je tazke ukazat iny styl zivota aky nam serviruje spolocnost, vidime to kto pracujeme medzi neveriacimi, alebo aspon medzi "nepraktizujucimi"..... je to niekedy fuska najst tu spravnu cestu, slovo, alebo reakciu, ale oplati sa to :-)
Posted on 3/11/11 1:17 PM in reply to Štefan Hrbček.
ved to je cely proble, ze nikto nic nerobi a plavame s prudom...
Posted on 5/23/11 10:07 AM in reply to Katarína Kováčová.
no problem je v tom, ze sa nedokazeme spajat, lebo uz aj my, krestania, mame znacne vela vyhrad jeden voci inemu, miesto toho, aby sme sa divali na veci co nas spajaju a ktore mame spolocne, a ako by sme mohli nieco menit, spolocne v time ako chcete... lebo jeden sam nic nezmeni...az na vynimky - JPII. emoticon a jemu podobni
Posted on 5/23/11 10:11 AM in reply to Mária Künzl.
Poriadne sme nasiakli svetom, v ktorom zijeme, a je nam zatazko byt "tolerantnymi" po krestansky: zit lasku, ktora vsetko veri, vsetko dufa, vsetko vydrzi a aj vsetko moze v tom, kto ju posilnuje, ako vieme, ze s Bohom by sme mohli vsetko, tak preco neskusime? Ani mne sa nedaria veci v mojom prostredi nejako vazne menit... zacala som zmeny u seba, v mojom srdci, vo mne, lebo aj tam mame problem...ak nevidime, preco nevieme veci menit, treba sa pozriet dnu, do seba... a isto budeme mat uspechemoticon
Posted on 5/23/11 10:14 AM in reply to Mária Künzl.
Gratulujem vamemoticon No nie kazdemu je dane... a mozno by mnohi ocenili, keby nasli takeho uspesneho a schopneho cloveka, angazovaneho a tak, ktory by im POMOHOL najst sposob, ukazal, ako alebo podobne. To mi vo vasom prispevku chybaloemoticon Je tam vela Ja Ja JA!!!!
Posted on 5/23/11 10:18 AM in reply to Štefan Hrbček.
Chyba tam MY! jeden a jeden a mnohi si vedia lepsie poradit ako jeden sam, vdaka za tento blogemoticon Mozno sa podari viac MYemoticon s aktivnou ucastou jedneho kazdeho. A okrem toho, nieco NE robit je tiez prinos! Na to netreba zabudat. To je ten znamy prvy krok k tym dalsimemoticon
Posted on 5/23/11 10:20 AM in reply to Štefan Hrbček.
Martin, kým sú doma dvaja...a rovnako naladení- dá sa to v pohode
Nás je momentálne 8 s manželovou mamou. Deti majú kopec domácich úloh a projektov, ktoré potrebujú robiť na PC- prezentácie, hľadať informácie, alebo on line štúdium v rámci školského medzinárodného projektu na elektrotechnickej priemyslovke... vidíš kedy poväčšine píšem, ja sa k PC dostávam nadránom keď všetko ešte spí sní, alebo keď sú deti v škole a ja práve nevybavujem niečo v meste...inak nemám šancu. pritom doma máme momentálne PC funkčné 3 a bojujeme o pripojenie na internet. Ak by sme mali wifi, tak to by bolo strašné, ani by sme sa nerozprávali. Už teraz je to nie normálne, život nám diktuje virtuálna komunikácia. Je potrebná, je výhodná, jasné. Ako všetko, čo je dobrým sluhom ale zlým pánom. ...len nájsť zdravú rovnováhu medzi realitou a virtuálnym svetom, medzi sedením s očami na monitore a šantením v lese a pozeraním sa na geniálne detaily stvoreného sveta...
...tiež túžim žiť bez TV pripojenia, ale môj manžel toto moje nadšenie dlhoročné nezdieľa. a deti s ním... príde čas, kedy tiež budú viac túžiť po tichu a statickom obraze pred očami ako po hluku a mihaní sa obrázkov
Posted on 1/22/12 5:43 AM in reply to Martin Lojek.
hm,aj kde sú doma dvaja nemusia byť rovnako naladí....to je môj príklad..12 r.od môjho obrátenia žijem na"nepriatelskom území"....chodím po byte s MP3...kvôli reláciam nezhodujúcim sa s kresťanstvom a správam...dookola...do obývačky na televízor radšej nehodím pohlad....už žnem čo som zasiala...a mám aj zlé ovocie-následky hriechov....do kostola môžem chodiť..aj svoj televízor s reláciou LUX a notebook mám...super...dostávam síce antikatechézy a výsmech..ale to dostával aj Ježiš.....ale inak mám už Pánom požehnávané šťastné manželstvo a milujúceho manžela, ktorý ešte nemá milosť obrátenia..nuž Pán vie kvôli čomu to ešte tak nie je..som rada, ked sa môžem utiekať k bratom a sestrám v Kristovi..toto nie je sťažovanie sa len príspevok odlišnosti..
Posted on 1/22/12 2:25 PM in reply to Otília Ferenčíková.
My doma tiez pozerame filmy a rozpravky :-) iba cez DVD.... Ale pri 3 detoch je otazne, dokedy sa to zvladne. Sice chodia do Cirkevnej skoly, ale tlak spolocnosti je neuprosny. Uvedomujeme si (s manzelom), ze je nevyhnutny osobny vzor zit vieru. Ako alternativu im ponukat hodnotne veci – ale zaklad by mal byt vo vztahoch. Tiez ku tomu pridam, aby deti videli, ze aj ine rodiny ziju to, co zijeme my – vzajomne navstevy rodin s detmi, aj vzajomna formacia (stretka rodin, dospelych) + spolocne akcie – aby sa o viere, Bohu nerozpravalo iba v nedelu a v kostole. Aj rozhovory rodicov s detmi o vsetkom. Myslim, ze ked deti primerane veku budu vediet o mnohych veciach, ale v sulade s vierou a s argumentami – hadam ked uz budu dospele a samostatne (po obdobi vzdoru a hladani svojej cesty), verim a modlim sa, aby pochopili kde je pravda a vybrali si cestu spasy.
A PC? Sice to nevyzera ktovie ako pekne, ale mame ho v obyvacke (moj pocitac! Chudak :-), aby som videla co na nom robia, kade „brusia“. A hadam ked vidia, ze ja nerobim „blbosti“ na nom, hadam aj to im nieco da. Som v podstate vo vyhode: som doma nechodim do prace, takze zatial sa to ustriehnut da. A co sa tyka robit nieco viac: pred 3 rokmi som robila cca 10 rokov na jednej web stranke, aby ludia nachadzali miesto na posilnenie vo viere, ale pri 3 detoch a s nasimi „problemikmi“ s dcerkou... ale stale mi (nam) to neda, a pokusam sa opat – podla mojich schopnosti a zaroven moznosti nasej rodinky skusam, v podstate skusame. Lebo co robi jeden, zasluhu maju na tom vsetci, lebo vytvaraju priestor pre pracu ...
Posted on 1/22/12 5:30 PM.
Slavomír Podhradský
Ano, pravdu hovori a je to este horsie jak si myslime, ale to nevadi, tak to ma byt, nie nadarmo je v biblii pisane, ze kniezatom tohto sveta je satan, takze vsetko je v poriadku...Treba sa povzbudzovat vo viere, lebo tiez clovek ma niekedy pocit, ze je na svete snad jediny s par ludmi veriaci hh
Posted on 9/10/12 11:39 PM in reply to Katka Farnbauerova.
Ma čas. Má slobodu výberu. je to len na nas, čo si vyberáme... Nie je to jednoduché, nikdy nebolo. Ak chceš kvalitu, platíš. Ale to je dobrá platba. Nezabije dušu. Inak tiež platíš, len si bez námahy zapneš to, čo pozerá dnes "každý" a zabíjaš si dušu.
Posted on 9/10/12 11:54 PM in reply to Marek Šantavý.
Posielam ti aj tvojej snúbenici požehnanie! Nájdeš krásu!
Posted on 9/10/12 11:56 PM in reply to Marek Šantavý.