Tomáš Kempenský: NASLEDOVANIE KRISTA II 6 II. kniha - šiesta kapitola
Tomáš Kempenský: NASLEDOVANIE KRISTA II 6
II. kniha - šiesta kapitola
DOBRÉ SVEDOMIE OBVESEĽUJE
Svedomie môžeme definovať ako pocit, ktorý skusujeme pri tom keď vyhlasujeme, že toto je (alebo bolo) pre mňa dobro alebo zlo. Pri dobrom svedomí nám srdce nič nevyčíta. Vcelku, výčitky svedomia sa viažu na Zmluvu uzavretú s Pánom. Srdce, svedomie sú svojim spôsobom pri prameni charitatívnej činnosti. Ak je úmysel správny, ak viera podáva pevné presvedčenie, vtedy svedomie bude spokojné. Kresťan poslúcha civilnú autoritu nielen zo strachu pred trestom, ale tiež z dôvodu svedomia, lebo mu viera hovorí, ako táto autorita je v službách z vôle Boha.
Pavlove uistenia o dobrom svedomí sú pravidelne sprevádzané zmienkou o Bohu, alebo svedectvom Ducha Svätého. Keď sa kvalifikuje ako dobré a čisté, radikálne je osvietené vierou. „ Cieľom prikázania je láska vychádzajúca z čistého srdca, dobrého svedomia a úprimnej viery, aby si mal vieru a dobré svedomie, ktoré niektorí odvrhli a stroskotali vo viere. (1Tim 1,5.19)“.
Boží súd sa nevzťahuje na vedomosť dobra a zla, ale na jeho praktické uskutočňovanie a táto prax je určovaná nie zjaveným Zákonom, ale vedomím dobra a zla, svedomím: v ňom sa zjavuje Božia vôľa.
Kristova krv očisťuje naše svedomie od mŕtvych skutkov, aby sme vzdávali kult živému Bohu. Toto sa teraz uskutočňuje v krste. „To je predobraz krstu, ktorý teraz vás zachraňuje. Nie tým, že odstraňuje telesnú špinu, ale vyprosuje u Boha čisté svedomie pre zmŕtvychvstanie Ježiša Krista (1Pt 3,21).“
Stiahnite si prezentáciu:
/documents/2298897/3820230/NaslKrII_6.pps/9e89e690-509e-4b3c-94c6-d839f7e31656
(Použitá literatúra: Slovník biblickej teológie)
Obr.: Beautiful-google