« Ves enrere

Priateľka moja!

Priateľka moja!

Jak ľalia medzi tŕním je moja priateľka medzi dievčencami.Celá si krásna, priateľka moja, a škvrny na tebe niet. Očarila si moje srdce, sestrička moja, nevesta, očarila si moje srdce jediným pohľadom svojich očí, jediným ohnivkom svojho náhrdelníka. Aká je sladká tvoja láska, sestrička moja, nevesta! Príjemnejšia je tvoja láska nad víno. A vôňa tvojich mastičiek je nado všetky voňavky. Med z plásta tečúci sú tvoje pery, nevesta, pod tvojím jazykom sa skrýva med a mlieko a vôňa tvojich šiat je sťa vôňa Libanonu. Si zatvorenou záhradou, sestrička moja, nevesta, si zatvorenou záhradou, zapečatenou studienkou. Tvoje výhonky - to rajský sad granátovníkov s utešeným ovocím, s cyprusmi a nardami. To nard a šafran, puškvorec a škorica so všelijakou kadidlovou krovinou; myrha a aloa s rozličnými prevzácnymi balzamy. Studienka v záhrade, žriedlo živých vôd, čo z Libanonu žblnkocú. Postojže, postoj, nech ťa vidíme!Aké sú ladné tvoje kroky v črieviciach, dcéra kniežacia! Priehyby tvojich bokov - skvost, dielo rúk majstrových. Tvoje lono je miska preskvostná, nech vína s korením jej nikdy nechýba! Tvoj život je stoh pšenice, vrúbený ľaliami navôkol. Tvoje prsia sú ako dve sŕňatá, srnie dvojčiatka. Tvoj krk je sťa veža zo slonovej kosti ... Tvoje oči sú ako plesá hesbonské pri bráne Bat-Rabbim. Tvoj nos jak libanonský výbežok, čo hľadí proti Damašku. Sťa Karmel tvoja hlava na tebe a vlasy, čo ti z hlavy splývajú, sú sťa purpur; kráľ je spútaný do vrkočov. Aká si krásna, aká spanilá, najmilšia, so svojimi slasťami! Tvoj vzrast sa palme podobá a hroznám tvoje prsníky. Zhútal som: Vydriapem sa na palmu a siahnem po jej ovocí. Nuž, nechže sú mi tvoje prsníky viničovými strapcami a vôňa tvojho dychu sťa vôňa jabĺčok a tvoje ústa ako víno najlepšie ktoré mi zvlažuje podnebie a lahodne sa kĺže cez pery a cez zuby.Lebo láska je mocná ako smrť a vášeň lásky tvrdá ako podsvetie. Jej páľa - to ohňa plápoly, jej plamene, to Jahveho je žiar. Ani veľké vody lásku neuhasia, ani rieky ju neodplavia. A keby človek za lásku chcel dať všetky bohatstvá svojho domu, len by sa opovrhlo ním.

 

Comentaris
sign-in-to-add-comment
Biblia by mala byť mládeži neprístupná emoticon Haha
Publicat el dia 28/11/11 12:02.
Miroslav,Miroslav, a ešte pred nedávnom si písal, že človek je na svete za trest a aha koľká rozkoš!!!
emoticon
Publicat el dia 28/11/11 12:07.
Nuž ja nemôžem z tohoto textu výjsť. To je v celom Písme asi najviac erotický text. Minule to začal kamarát čítať na stretnutí. Je to skvelé. Ale tento text sa dá použiť aj pre vzťah Pána Ježiša s cirkvou, ako aj niektoré veci na Pannu Máriu sa dajú použiť z neho.
Publicat el dia 28/11/11 12:10 en resposta a Otília Ferenčíková.
A popritom asi tá erotická rozkoš je na tomto svete tá najlepšia a najsilnejšia rozkoš by som povedal. Aj keď v dnešnej dobe jak to bolo hovorené na Lumene v Karmeli, že tá erotika je predstavovaná bez následkov a ako biznis.
Publicat el dia 28/11/11 12:13 en resposta a Otília Ferenčíková.
Pieseň Piesni.. je náádherná.emoticonNaposledy ju použila aj jedna sestra z našho spoločenstva na katechézu o chvale. .Čo robila ,milá" keď sa mily stratil?...Hľadala ho v mysli po uliciach,zbiliju pouličny predajcovia..a mily ..fuč..:/...no čo urobila?Nakoniec začala hovoriť o ňom,začala chvaliť vychvalovať jeho aky JE,
jeho meno....Tak máme žiť aj Chválu...a čo sa nakoniec stalo?..keď začala chvaliť milého ..hovoriť o ňom ..presne vedela kde je a prišiel.emoticon...A to cela BIBLIA je vášnivo dobroodružná..len treba ovriť srdce a oči emoticon....
Publicat el dia 28/11/11 21:23 en resposta a Otília Ferenčíková.
No áno, ten vášnivý text ma dostáva a pohlcuje. Krásne
Publicat el dia 28/11/11 21:49 en resposta a Evka Mackuliaková.
zaujimave postrehy k laske "eros" ma Benedikt XVI v encyklike Deus caritas est. napriklad: Podľa Friedricha Nietzscheho dalo kresťanstvo erosu vypiť jed, a hoci eros naň nezomrel, zdegeneroval na neresť.1 Týmito slovami vyjadril nemecký filozof veľmi rozšírené chápanie: Nestrpčuje nám azda Cirkev svojimi prikázaniami a zákazmi práve najkrajšiu vec v živote? Nedvíha tabule so zákazmi práve tam, kde nám radosť, daná Stvoriteľom, ponúka šťastie, ktoré nám umožňuje zakúšať niečo božské?
Publicat el dia 29/11/11 08:55.
dalej vysvetluje na prikladoch chramovych prostitutok pohanov, ze:
vidno, že eros potrebuje disciplínu a očistenie, aby nedával človeku len chvíľkovú potechu, ale istú predchuť vrcholu existencie, toho šťastia, po ktorom túžime celým svojím bytím.
Publicat el dia 29/11/11 08:57 en resposta a Daniela Cerovská.
a napokon zhrnutie:
medzi láskou a božským existuje nejaký vzťah: láska sľubuje nekonečnosť, večnosť – skutočnosť, ktorá je väčšia a úplne odlišná od každodennosti našej existencie. No zároveň sa ukázalo, že cesta na dosiahnutie takého cieľa nespočíva v tom, že sa človek nechá premôcť inštinktom. Potrebné je očisťovanie a dozrievanie, ktoré prechádza aj cestou odriekania. Tu však nejde o odmietanie erosu ani o jeho „otrávenie“; naopak, je to uzdravenie jeho skutočnej veľkosti.
Publicat el dia 29/11/11 08:58 en resposta a Daniela Cerovská.
Benedikt o "erose" a krestanstve: Kresťanská viera, naopak, človeka vždy považovala za dvojjediné bytie, v ktorom sa duch a hmota navzájom prenikajú, vďaka čomu obe nadobúdajú novú vznešenosť. Áno, eros nás chce povzniesť k Bohu, previesť nás ponad nás samých, no práve preto si vyžaduje, aby sme nastúpili cestu askézy, odriekania, očisťovania a uzdravení.
Publicat el dia 29/11/11 08:59 en resposta a Daniela Cerovská.
Laska je nadherna, aj ta ludska-ved prave cez nu objavujeme tu Boziu. Sme vsak casto zaslepeni vlastnou naklonnostou na zle a videnie zla v druhom, preto si musime ocistovat zrak (aj bolestne) ako nas k tomu Pan vedie, aby sme ju videli a mohli zazit.
Publicat el dia 29/11/11 09:02 en resposta a Daniela Cerovská.
Na to, že tento článok je dosť mizerne ohodnotený a jeden môj komentár dostal ešte mínus bod, tak má celkom dosť komentárov emoticon A popritom som to ani ja nepísal, ale Kráľ Šalamún je autorom textu, ktorý bol v tej dobe najmúdrejším človekom. Ale i tak nakoniec ohlúpol emoticon A Daniela, ďakujem za výňatky z Benediktovej encykliky.
Publicat el dia 29/11/11 10:20.