Štvrtok Veľkého týždňa 2015 – KRISTOVO TELO A KRV

Ústredným a stále prekvapujúcim tvrdením Katolíckej cirkvi je, že Ježiš je reálne, skutočne a podstatne prítomný pod spôsobmi chleba a vína.

Utorok Veľkého týždňa 2015 – ZÁPAS POKRAČUJE

Ako kresťania sme sa potešili, že Ježiš Kristus je Pán.

Pondelok Veľkého týždňa 2015 – NOVÝ CHRÁM

Svätý Marek nám hovorí, že Ježiš vstúpil do svätého mesta Jeruzalema z východu: „Keď sa Ježiš a jeho učeníci priblížili k Jeruzalemu, k Betfage a Betánii na Olivovej hore...“

Kvetná nedeľa 2015 – VPLYV KRISTA NA SVET

V túto Kvetnú nedeľu by som rád pouvažoval o kráľovi a oslovi.

Sobota po 5. pôstnej nedeli 2015 – VYKUPUJÚCE UTRPENIE

S Ježišom Kristom vstúpilo do sveta niečo úplne nové, niečo, čo sa veľmi páči Bohu, a preto to má pre nás spásny význam.

Streda po 5. pôstnej nedeli 2015 – NAVIAC

V živote sú neobvyklé a vzácne okamihy kedy cítime, že za závojom našej zmyslovej skúsenosti je ešte niečo naviac.

Utorok po 5. pôstnej nedeli 2015 – Nové mechy

Keď sa pozrieme naskrz stáročiami všimneme si, že znamením kresťanstva je radosť.

Pondelok po 5. pôstnej nedeli 2015 – Pastier Kráľ

Názov Dobrý Pastier vyjadruje osobnú povahu nášho vzťahu s Ježišom.

5. pôstna nedeľa 2015 – Pastierov hlas

Dobrý pastier, ktorý je naozaj pozorný k svojim ovciam, pozná charakteristické hlasy svojich chránencov.

Sobota po 4. pôstnej nedeli 2015 – Dobrý pastier

Kresťanov už dvetisíc rokov dojíma vznešené stožnenie Ježiša ako Dobrého Pastiera.

Piatok po 4. pôstnej nedeli 2015 – ZVIERATÁ A ANJELI

Stredovekí učenci hovorievali, že človek je určitým druhom mikrokozmu, pretože nesie v sebe duchovnosť a fyzickosť.

Štvrtok po 4. pôstnej nedeli 2015 – ZEMSKÉ ŠELMY

Počas Pôstneho obdobia môžeme a by sme aj chceli zápasiť s tým, čo nazývame „živočíšne vášne.“

Utorok po 4. pôstnej nedeli 2015 – KRISTUS NÁS OSLOBODÍ

Príbeh Lazára má pre nás bohatý význam, zvlášť v pôstnom období.

Pondelok po 4. pôstnej nedeli 2015 – LAZÁR, POĎ VON!

V evanjeliovom rozprávaní Ježiš vzkriesil z mŕtvych troch ľudí: Jairovu dcéru, syna vdovy z mesta Naim a Lazára.

4. pôstna nedeľa 2015 – ZÁVEREČNÝ NEPRIATEĽ

Sme v polovici pôstu, čo znamená, že pomaly začíname vidieť utrpenie a smrť Ježiša Krista.

Sobota po 3. pôstnej nedeli 2015 – DUCHOVNÁ SLEPOTA

Počas pôstneho obdobia sme často pozvaní konfrontovať sa s našou duchovnou slepotou.

Piatok po 3. pôstnej nedeli 2015 – VŠETKO JE DAR

Podobenstvo o márnotratnom synovi nám hovorí všetko, čo potrebujeme vedieť o našom vzťahu k Bohu; treba byť ale pozorný na jeho detaily.

Štvrtok po 3. pôstnej nedeli 2015 – BOH NÁRODOV

Aj keď z veľkej časti biblického posolstva cítime útechu, nie vždy Biblia prináša potešujúce správy.

Streda po 3. pôstnej nedeli 2015 – BOŽÍ OČISTNÝ HNEV

Pri čítaní udalosti o Očistení chrámu by sme mohli predpokladať, že to bolo prvýkrát v histórii Židov, žeby chrám bol poškvrnený a žeby bolo nutné upevniť jeho význam.

Pondelok po 3. pôstnej nedeli 2015 – ČISTENIE NAŠICH VLASTNÝCH CHRÁMOV

Včera sme videli, ako je pôstna doba skvelým časom na vyčistenie chrámu našich sŕdc.

3. Pôstna nedeľa 2015 – ČISTENIE CHRÁMU

Chrám v Jeruzaleme bol všetkým pre starovekých Židov.

Sobota 2. pôstneho týždňa 2015 – BOŽIE SVETLO A LITURGIA

Včera sme hovorili o božom svetle, ktoré sa ukazuje prostredníctvom svätých mužov a žien.

Piatok 2. pôstneho týždňa 2015 – BOŽIE SVETLO

Jedným z kľúčových momentov udalosti Premenenia je božie svetlo, ktoré vyžaruje z Ježiša.

Štvrtok 2. pôstneho týždňa 2015 – VONKU Z BEŽNÉHO SVETA

Už sme pred časom spomenuli, ako Mojžiš a Eliáš predstavujú Zákon a Prorokov.

Streda 2. pôstneho týždňa 2015 – POUČENIE V MODLITBE

Keďže pokračujeme v našich pôstnych meditáciach, chcel by som využiť príbeh Premenenia aj ako príležitosť na uvažovanie o podstate modlitby.

Utorok 2. pôstneho týždňa 2015 – VÝZNAM PREMENENIA

Pri Premenení Mojžiš reprezentoval Zákon a Eliáš reprezentoval prorokov.

Pondelok 2. pôstneho týždňa 2015 – STRETNUTIE S BOHOM NA HORE

Premenenie malo, samozrejme, veľmi veľký význam pre prvých kresťanov.

2. pôstna nedeľa 2015 – AKEDA A PREMENENIE

Cez biblické úryvky nás Cirkev žiada, aby sme uvažovali nad príbehom Abrahámovej viery v spojitosti s evanjeliovým príbehom Premenenia Pána.

Sobota 1. pôstneho týždňa 2015 – DOBRODRUŽSTVO VIERY

Kedykoľvek Biblia hovorí o Abrahámovi, hovorí o viere, pretože Abrahám je náš otec vo viere.

Piatok 1. pôstneho týždňa 2015 – ZÁKON DARU

Príbeh Abraháma nás núti, aby sme sa postavili pred najhlbšiu a najdesivejšiu z právd našej viery.

Štvrtok 1. pôstneho týždňa 2015 – POSLÚCHAŤ BOHA

Jedným z najhroznejších príbehov v celej Biblii je príbeh starovekými izraelitmi nazvaný akeda, teda spútanie Izáka.

Streda 1. pôstneho týždňa 2015 – ODOLÁVANIE BOŽEJ MOCI

Minulý týždeň sme sa pozreli na pokušenie záhrady a pokušenia púšte.

Utorok 1. pôstneho týždňa 2015 – TRETIE POKUŠENIE

Prvé dve pokušenia boli celkom jasné: zmyslové potešenie a moc.

Pondelok 1. pôstneho týždňa 2015 – DRUHÉ POKUŠENIE

Potom, čo sa nepodarilo na prvý pokus zložiť Ježiša priamym a relatívne krutým spôsobom, diabol hrá jemnejšiu hru: „Diabol ho vzal a v jedinom okamihu mu ukázal všetky kráľovstvá sveta.“

1. pôstna nedeľa 2015 - PRVÉ POKUŠENIE

Pokušenia, ktorým Ježiš čelil, sa nám môžu zdať nezrozumiteľné, a teda vzdialené, ale v skutočnosti tkvejú v srdci každého ľudského pokušenia.

Piatok po popolcovej strede 2015

Náš Boh je Boh živý a chce sa s nami podeliť o svoj život.

Štvrtok po popolcovej strede 2015

Začneme na začiatku, a to vojdením do záhrady.

Popolcová streda 2015

Na začiatku basebalovej sezóny musí tréner priviesť svojich hráčov späť ku základom tejto hry.

Blogy (Pôst 2015)

« Назад

Štvrtok po popolcovej strede 2015

Začneme na začiatku, a to vojdením do záhrady.

Začneme na začiatku, a to vojdením do záhrady. Jedna z prvých vecí, ktoré si môžeme všimnúť je, že Boh vysadil záhradu v Edene a tam umiestnil prvých ľudí. To nám hovorí, že Božím zámerom pre nás je záhrada, miesto potešenia, farieb, vitality, aktívneho využitia našich síl. Chce, aby sme mali život, a život naplno.

Ako ten život prišiel k nám? Prostredníctvom prijatia milosti od Boha a ochotou umožniť, aby sa táto milosť cez nás dostávala aj ostatným – to je stav, ktorý existoval na počiatku stvorenia.

Boh prakticky dáva prvým ľuďom, Adamovi a Eve, voľnosť v záhrade. Cirkevní otcovia vidia túto slobodu ako vyjadrenie Božej túžby, aby sme sa starali o krajinu a naše sily využili v čo najväčšej možnej miere pri rozvoji zručnosti ako vedcovia, politici, básnici, milujúci a priatelia.

Ale zostáva strom, z ktorého by sme nemali jesť: len o ovocí stromu uprostred záhrady Boh povedal: „Nejedzte z neho a ani sa ho nedotýkajte, aby ste nezomreli.“ Prečo tento symbolický strom stojí v samom strede záhrady? Preto, lebo predstavuje kritérium dobra a zla, cez ktoré sám Boh má nad všetkým kontrolu. Jedná sa o bežnú, štandardnú normu, podľa ktorej treba odlišovať dobrý život od tragického.

Žena videla, že strom je chutný na jedenie, a vábivý pre získanie múdrosti. Keď si vzala z tohto ovocia, keď muž a žena sa stali prameňom náboženstva, keď sa oni sami – a v širšom zmysle my všetci – a naša vlastná vôľa stali kritériom dobra a zla, prúd milosti sa prerušil.

Tak to chodí v poriadku hriechu. Naša autonómia a nezávislosť na Bohu vyzerá vábivo, ale v skutočnosti to vedie k hlbokej zraniteľnosti – Adam a Eva si uvedomili, že sú nahí. Nakoniec to viedlo k vylúčeniu zo záhrady a vstupu do púšte pomýlenej sebaúcty a strachu. 

 
Комментарии