Veľmi odporúčam blogy o rodine, manželstve a výchove mojej drahej manželky.

« Назад

Boh chce premeniť spoločnosť (video)

7 vrchov, 7 oblastí spoločnosti, ktorých sa chce Boh dotknúť 

Úžasné video je už aj so slovenskými titulkami. 

 

Pre pridanie komentárov sa prosím prihláste. Dajte vedieť, čo si o tom myslíte.

Комментарии
sign-in-to-add-comment
Konferencia 7 vrchov má kopec dobrých myšlienok, ale možno nevedomky šíri jeden blud - mileniarizmus. Totiž Božie kráľovstvo presahuje pozemské skutočnosti a nie je cieľom nášho úsilia budovať Božie kráľovstvo iba na zemi. Môže sa to zdať veľmi lákavé získať nadvládu v rôznych oblastiach, ALE.. nie je za tým všetkým iba ukrytá túžba po moci? Je to možno vec na hlbšiu diskusiu.
Отправлено в 10.03.11 10:13.
... Števo, keď budem mať trochu času, napíšem dlhší príspevok. Idem na tu konferenciu, dáme potom spolu debatu emoticon
Отправлено в 10.03.11 10:32.
a inac.. nezda sa mi realne, ze tento prispevok videlo 1448 ludí. :-) Asi to bude "nejaká" chybička :-D
Отправлено в 10.03.11 10:45.
takyto pocet prezreti clanku sa da spravit aj za 3 dni na Mojej Komunite, ak by si to kazdy pozrel iba raz. Je to realne cislo, prispevok je tu uz dlhsi cas.
Отправлено в 10.03.11 11:37 в ответ на Štefan Hrbček.
Ondrej Anton Miškovič
Tento dokument som už dávnejšie videl s českými titulkami, celkom zaujímave. 7 vrchov ? A Bela je na ktorom vrchu ? emoticon
Отправлено в 10.03.11 13:56.
Ahoj Stevo, povedal som si, ze uz musim odpovedat. Za 7 vrchmi sa neskryva tuzba po moci, ktora by chcela vyuzivat, ale tuzba po tom, aby casne veci boli usporiadane podla Boha, o co sa maju starat laici (KKC 898). Takisto Christi Fideles Laici 3 poukazuje na to, ze laici sa maju angazovat vo vsetkych oblastiach zivota spolocnosti. Na tieto veci som neprisiel sam, boli takto prezentovane na konferencii emoticon Prakticky ide o to, komu dovolime, aby viedol media, politiku, biznis atd. Mame sa ako krestania iba pozerat na to, ako sa zavadzaju zakony proti prirodzenemu a Boziemu zakonu? To iste plati o kulture a mediach. Z plnosti srdca hovoria usta. Ak ludia so zvratenymi nazormi a sposobe zivota budu urcovat trendy a nam to bude jedno, uz teraz lutujem nase deti.
Отправлено в 15.03.11 7:01 в ответ на Štefan Hrbček.
Podobne aj Apostolicam actuositatum v 7.kap. nas vyzyva, aby sme priniesli Bozie kralovstvo do kultury. Samozrejme nasim cielom je spasa. Spasa, ktora zacina uz tu na zemi. Ak by som vyznaval, ze Jezis je moj Pan a spasitel a nic by som s tym "nerobil", moja viera by bola mrtva. Kazdy krestan moze ovplyvnit minimalne to, za co je zodpovedny. Najskor som to ja, potom moja rodina. Som si isty, ze ak by som zastaval post vo verejnej funkcii, raz budem musiet z toho vydat pocet. Hovoril si o nadvlade v roznych oblastiach. Kto ju ma teraz? Ake by to bolo, ak by uprimni krestania s volou podriadenou Bohu mali urcovat trendy spolocnosti? Nebolo by to, "stan sa vola Tvoja na zemi"?
Отправлено в 15.03.11 7:15 в ответ на Štefan Hrbček.
Ondrej,
... k tvojej poznamke o tom, ze na akom vrchu je Bela...
Nejde tu o geograficke vrchy, ale o obrazne piliere celej spolocnosti. V belej je taktiez 7 vrchov. Vdaka Bohu, ze vacsina z nich je podriadena Panovi emoticon
Отправлено в 15.03.11 7:19 в ответ на Ondrej Anton Miškovič.
pani ak mozem....s Martinom suhlasim v tej rovine, ze urcite ak verime v Boha a verime v neho vazne, tak nas tato situacia urcite chladnym nechat nemoze. Mna to ako to vsetko v dnesnom svete vyzera (aj z vlastnej minulosti) dost mrzi a rad by som daco robil.
ALE....video je spravene pekne, len z pohladu neveriaceho, ci "lahko" veriaceho to moze vyvolat myslienky typu....aaa tak co nam to tí krestania vymyslaju, uz su ako jehovisti ci ina sekta. Neviem ci som sa vyjadril spravne, povodne som to video chcel zavesit este inde, ale radsej nie. Myslienka je fakt dobra, stotoznujem sa s nou do tej miery, ze to nemozme robit nasilne a ani tuto snahu nesmieme sirit nasilnou formou. Co vo mne toto video aj vyvolalo, ze tam nejde o pomoc, ale skor o vladu....aj ked my to tu jasne chapeme, ale pre neveriaceho to urcite vyzneje inak. My prave musime ukazat neveriacim negativa sucasneho stavu a pozitiva, ci skor dobra krestanstva, alebo lepsie viery v nasho Pana.
Отправлено в 07.04.11 21:06 в ответ на Martin Lojek.
Ahoj Marek,
prepáč, že reagujem až tak neskoro. Máš pravdu, ide o uhol pohľadu. Video som chcel zdieľať tu - medzi kresťanmi a povzbudiť k aktivite. Myslím, že všetkým zúčastneným v tejto diskusii ide to o isté.

Ako hovoríš, neveriacim by sme mali ukázať to dobré, čo nám viera a Cirkev ponúka.
Отправлено в 11.04.11 8:57 в ответ на Marek Šantavý.
ahoj Mato,

ano v tomto mas pravdu. My to tu chapeme spravne, nemame s tym problem. :-)

Som teraz cez vikend kukol ten film Karol, co mi asi najviac utkvelo v pamati, bol vyrok Jana Pavla - este teda Karola Wojtylu, ze "ak nezvitazime nad nacistami laskou, nacisti sa vratia neskor zasa, ale pod inym menom". Sa mi to tak pacilo, ze to je tak strasne jednoduche, ze ide v tomto vsetko vlastne "len" o LASKU :-) a v tom filme je pekne ukazane, ze v kazdom stretnuti s nepriatelom vzdy prejavoval len lasku...
Teda to len tak na okraj.....
Отправлено в 12.04.11 20:19 в ответ на Martin Lojek.
Nesúhlasím so snahou ovládnuť 7 vrchov,lebo vo svete by sa tým nič nevyriešilo.My máme budovať Božie kráľovstvo,no každý musí sám za seba.Keby všetci ,ktorí sa hlásia ku kresťanstvu,nechali,aby Kristus bol ich životom,veď Kristus je cesta,pravda a život,potom už by nič nebolo potrebné ovládať.Na zemi by už bolo Božie kráľovstvo.No keďže ľudstvo toho,ako celok nie je schopné,my veriaci sa musíme spoliehať,že jedine čo Pán robí,dobré robí a že všetko čo sa deje vo svete je prípravou,aby sa splnilo jeho Slovo.
Отправлено в 16.05.11 9:37.
Nepripomína Vám "7 vrchov" pokúšanie Pána na púšti?
Pokušenie dostatku chleba, bohatstva a moci a slávy.
To je stále našepkávanie diabla, toho odvekého klamára.
Ježiš nevyšiel ani na jeden z tých "siedmych vrchov", vyšiel na iný - na Kalváriu.
Nasledujme teda jeho - Ježiša. Alebo zase chceme byť múdrejší ako On?
A potom sa čudujeme, že sa nám všetko rozpadá pod rukami!
Отправлено в 16.12.11 21:21.
Štefan, ďakujem za postreh a hlásim sa do hlbšej diskusie. Vo februári som sa snažil upozorniť organizátorov konferencie na podivné formulácie práve na tom videu. Po konferencii som sa nedostal k reakcii na obsah prednášok. Teraz však oživili znova myšlienku v súvislosti s voľbami a pripravuje sa konferencia 2012. Myslím, že ľudia, ktorí to propagujú, by mali uviesť celú genézu tejto stratégie, kto je za ňou, kto na to dohliada. To nie je stratégia, akú nám ukázal a zanechal Ježiš. Ak by toto bola Ježišova stratégia, tak by sa asi snažil stať sa veľkňazom, politicky prevziať vládu od Rimanov, cez mýtnika Matúša a iných zaujať vedúce postavenie v "obchodnej komore", atď.
Podobne Pavol nekládol dôraz na ovládnutie 7 vymedzených oblastí, ale išiel naprieč spoločnosťou: 1 Kor 1, 26-31 ("Len sa pozrite na svoje povolanie, bratia, že tu niet veľa múdrych podľa tela ani veľa mocných ani veľa urodzených, ale čo je svetu bláznivé, to si vyvolil Boh, aby zahanbil múdrych, a čo je svetu slabé, vyvolil si Boh, aby zahanbil silných; čo je svetu neurodzené a čím pohŕda, to si vyvolil Boh, ba aj to, čoho niet, aby zmaril to, čo je, aby sa pred Bohom nik nevystatoval. Vy ste z neho v Kristovi Ježišovi, ktorý sa pre nás stal múdrosťou od Boha i spravodlivosťou, posvätením a vykúpením, aby ako je napísané: "Kto sa chváli nech sa chváli v Pánovi.")
ktorý hovorí, akých ľudí mal okolo seba. A napriek tomuto výberu dokázal premeniť vtedajši svet a to veľmi dynamicky a rýchlo napr. Sk 19,1-12.

Domnievam sa, že stratégia 7 vrchov odvádza pozornosť od Veľkého poslania (Mt 28,18-20) - a táto formulácia na videu: "Pokiaľ bude vrch obchodu v rukách nepriateľov evanjelia, financovanie ostatných vrchov bude vždy obmedzované, a akákoľvek snaha priniesť Božie kráľovstvo bude zmarená ... najprv musíme získať vrch obchodu naspäť." ukazuje, že tu ide o niečo iné a nie o Božie kráľovstvo.
To je stratégia ľudí zo Západu, ktorí ani z rýchlika nevideli komunizmus a iné totality. Komunisti držali všetky vrchy a o financovaní evanjelizácie sme mohli iba snívať a napriek tomu rástol počet učeníkov a Božie kráľovstvo oveľa dynamickejšie ako v mnohých slobodných krajinách (píšem o tom knihu, ak Pán dá, tak ju tohto roku vydám).
Отправлено в 09.01.12 0:52 в ответ на Štefan Hrbček.

 

Momentálne píšem adventné zamyslenia pre mužov zamerané na mužskú identitu a spiritualitu: rok 2018, rok 2017rok 2016, rok 2015, rok 2014.