Nuž áno, čítate dobre. Asi som sa znovu vyšvihol v tom nadpise, ale nechcem šíriť bludy nejaké, len sa opäť pozdielať s vami o niečo nové. Kto chce, tak nech prečíta si článok ďalej.
O svätom Jozefovi vieme, že to bol manžel Panny Márie. V evanjeliách sa po Ježišovom detstve viac o ňom nikto nezmieňuje, takže sa predpokladá, že Jozef medzičasom zomrel. Tí čo majú v obľube Pannu Máriu, tak sv. Jozefa poznajú aj z obľúbeného apokryfného evanjelia, tzv. Jakubovho protoevanjelia, ktoré pojednáva o počatí a detstve Panny Márie ako aj o zasnúbení s Jozefom a narodení Pána Ježiša.
V článku s názvom Pán Ježiš ako náš život som spomínal rôzne udalosti, kedy Ježiš vzkriesil z mŕtvych ľudí. V jednej stati sa spomína, že svätí vyšli z hrobov a ukázali sa v Jeruzaleme potom čo Pán Ježiš zomrel na kríži a vstal z mŕtvych. Zmieňuje sa o tom Matúšovo evanjelium v 27mej kapitole. Vzkriesenie nášho Pána Ježiša z mŕtvych bolo však iné, než kým pôsobil na zemi a kriesil mŕtvych. Je to nepochybne jasné z evanjelií. Pán Ježiš už mal inšie telo. Hovoríme tomu oslávené telo. Dokázal prejsť dverami, alebo zrazu zmiznúť. Apoštol Pavol písal o takomto vzkriesení, že nakoniec budeme všetci takto vzkriesení a vyzdvihnutí do neba. Všetci čo sme uverili v Pána Ježiša a boli pokrstení, budeme mať podiel s ním na jeho smrti a aj zmŕtvychvstaní.
Sú teologické dohady, že v tú chvíľu všetci tí svätí, ktorí vyšli z hrobov a ukázali sa v Jeruzaleme, tak už viac neumreli, ale ich zmŕtvychvstanie bolo rovnaké ako to Pána Ježiša už v novom tele. Nakoniec boli vzatí aj do neba. Predpokladá sa a je to dosť možné, že medzi týmito svätými bol nakoniec aj sám sv. Jozef, manžel Panny Márie a opatrovateľ Pána Ježiša.
Pán Ježiš hovoril o svojom druhom príchode a aj apoštol Pavol spomínal ako živí nepredbehnú mŕtvych. V evanjeliu sa spomína, ako jeden bude vzatý do neba a druhý ponechaný. Všetci získame nové telo a budeme vzatí do neba. Ostatní budú odsúdení a ponechaní. (Oddelenie baránkov od capov).
Nakoniec ako o sv. Jozefovi sa nám viac nezachovalo v evanjeliách, tak ani neboli objavené jeho pozostatky. Rovnako ako sa nenašli pozostatky Panny Márie a samozrejme Pána Ježiša. Od neho sa nám ako jasný dôkaz ponechalo Turínske plátno. Výsledky karbónového datovania boli spochybnené odberom zlej vzorky vďaka záplatám na plátne. Mimochodom ani dnes nie je technológia na napodobenie plátna, čo potvrdzuje pravosť ako takú. (Pre skeptikov a pochybovačov).
Na hore Tábor, známej ako hore premenenia sa Pán Ježiš rozpráva s Mojžišom a Eliášom. O Eliášovi jasne vieme, že bol na koči vzatý do neba. O Mojžišovi sa tiež apokryfy vyjadrujú, že vraj bol nanebovzatý. V každom prípade ani Mojžišov hrob nebol objavený dodnes (Možné zmŕtvychvstanie po smrti a nanebovzatie. Ježiš – prorok podobný Mojžišovi. pozn. autora). Obaja sa zjavujú ako oslňujúce žiariace bytosti pred učeníkmi.
Úcta k sv. Jozefovi sa naplno rozvinula až v poslednom storočí, aj keď v cirkvi bol uctievaný v podstate vždy. Sv. Terézia Avilská mala veľkú obľubu v tomto svätcovi a vyjadrovala sa o ňom, že o čokoľvek prosíme ho, on nám to vyplní. A ak nie tak ako chceme, tak vždy nejako, aby to bolo dobre. Nikdy nepocítime jeho nevypočutie. Má vraj moc, pomôcť v každom probléme.
Dúfam vás toto moje zamyslenie v niečom obohatilo, aj keď som to ako vždy vzal trošku obšírnejšie. Nech vás žehná Pán!