« Späť

Ako zvýšiť čítanosť svojich blogov

Ako zvýšiť čítanosť svojich blogov

S túžbou, aby sa dobré dielo kresťanských blogov šírilo ešte viac, podávam niekoľko tipov na to, ako zvýšiť čítanosť blogov a pomôcť tak rastu Božieho kráľovstva aj na webe:

1. Pútavý názov
Názov blogu je efektívny vtedy, ak v čitateľovi vzbudí zvedavosť a záujem a jednoducho nenechá čitateľa bez akýchkoľvek pocitov. Skontrolujte, či názov Vášho blogu má čo čitateľovi ponúknuť a či je výstižný.

2. Sociálne siete - nástroje pre rybárov ľudí
Šírenie Vášho blogu prostredníctvom sociálnych sietí zabezpečí dve dôležité funkcie: poskytne hodnotný obsah aj na týchto sieťach a zároveň zvýši rýchlosť šírenia a mieru rozšírenia Vášho blogu.

Využívajte sociálne tlačidlá pod blogom:Sociálne siete (Povoľte si obrázky)

3. Priraďte značky
Čitatelia zaujímajúci sa o určitú tému tak nájdu Váš blog oveľa rýchlejšie pri internetovom vyhľadávaní i priamo na Vašej stránke. Značky sa zároveň stávajú kľúčovými slovami web-stránky a vyhľadávače ako Google skôr ponúknu výsledok - Váš blog, ak niekto bude hľadať na webe danú tému.
(Vo video-návode nájdete rýchly a efektívny spôsob, ako si dokonca aj na Vašej stránke môžete pridať navigáciu podľa použitých značiek-tzv.tag cloud).

4. Ponúknite zážitok

Samozrejme, dômyselne vybratý názov nestačí a podstatný je obsah, kde čitateľ spolu s Vami môže prežiť Vašu skúsenosť - to sa podarí tým viac, čím lepšie bude atmosféra Vášho zážitku v blogu zachytená.

5. Jeden silný podnet
Ak je v blogu rozpracovaných viacero tém, jeho dĺžka určite neumožňuje ich „dotiahnutie dokonca“. Čitatelia radi reagujú na jeden jasný silný a presne formulovaný podnet.

6. Vyvolajte diskusiu
Dobrý bloger je pre diskusiu otvorený a netvári sa ako „majiteľ pravdy“. Čitateľ by mal z Vášho príspevku pocítiť Váš záujem o jeho názor a o jeho konfrontáciu s tým Vaším.
Diskutujúci sa vďaka emailovým oznámeniam o novom príspevku radi vracajú k diskusii a téma môže nabrať celistvosť.

7. Výstižný obraz
Fotografie, obrázky, videá a mapy pomôžu vytvoriť úvodný dojem, vyjadriť emócie a doplniť výstižne to, čo chceme povedať. Pri šírení na sociálnych sieťach je obrázok vždy silným „lákadlom“ k prečítaniu textu. Pozrite si videonávod, ako vložiť video z YouTube

Aktualizované 24.7.2012:

8. Odkazujte na súvisiace blogy iných autorov na Mojej Komunite
V mnohým odvetiach sa môžeme učiť, že partnerstvá a vzájomné prepájanie prináša výhody pre všetky zapojené strany a v spolupráci dochádza k symbiotickému efektu, teda každý z partnerov má istú výhodu a spoločne si pomáhajú. Pozývam všetkých blogerov na Mojej Komunite, aby pod článok vložili niekoľko odkazov s podobou tématikou aj od iných autorov. Na jednej strane ponúkneme čitateľovi širší prehlľad v danej téme a na druhej strane spoločne si pomôžete v rastúcej čítanosti.

9. Komentujte na ostatných blogoch
Pán Václavík
 sa na istom fóre na Mojej Komunite raz vyjadril, že nie je vždy nutné stále písať nový blog, ale radšej pridať hodnotný komentár k raz už napísanej téme. Jeho názor ma oslovil. Čitatelia Vás môžu spoznávať (a odkliknúť na Vašu stránku) aj na základe Vášho názoru. NIe všetci poznajú všetkých. Týmto spôsobom si môžete rozšíriť základňu Vašich čitateľov. Myslím, že vzájomne sa máme ako obohatiť.

Budem rád, ak sa políte so svojimi skúsenosťami pri zvýšení čitateľnosti blogov v diskusii.

Obrázok použitý z betterbloggingways.com

Komentáre
Prihláste sa pre pridanie komentára
Vďaka! Sú to veľmi užitočné rady, ale myslím si, že dôležitá je aj charizma a talent. Možno ich máme v sebe ukryté, len sa pousilujme ich odhaliť.
Odoslané 23.7.2012 16:04.
Ďakujem ....asi ste čítal moju myšlienku, ako na to?:-)
Odoslané 23.7.2012 21:26.
V podstate sa riadim týmito radami.. Hlavne co by som zdoraznil - aby sa autor postaral o citanost svojho blogu.. ked napisem blog poslem par priatelom, ludom co su online na skype.. a dam si G+ emoticon
Odoslané 23.7.2012 21:54.
Pozdravujem, žiaľ vaše myšlienky v tejto téme som zatiaľ nevidel, ale budem vďačný, ak by ste posunuli link. Určite to bude inšpirujúce čítanie aj pre ostatných. Je to široká téma a preto by som bol rád za všetkých čitateľov za akékoľvek zlepšováky.
Odoslané 24.7.2012 6:13 ako reakcia na žaneta Krížková.
Ďakujem za tipy.
Samozrejme, ako autor správne konštatuje v texte, nie je najdôležitejšie zvýšiť čítanosť svojich blogov, ale odovzdať posolstvo... Preto neodporúčam podľahnúť rôznym "bulvárnym" trikom, ktoré slúžia (a veľmi dobre fungujú) na pritiahnutie pozornosti..., ale nič viac. Odporúčam oveľa viac si ceniť vysoké "hviezdičkové" ocenenie než vysoké číslo prezretí. A samozrejme, vyvolanú diskusiu.
Odoslané 24.7.2012 8:48.
Ja mám jeden veľmi dôležitý tip:

FORMÁTOVANIE
================

Keď vidím článok napísaný ako jeden dlhý súvislý neformátovaný blok textu alebo článok so všelijako rozhádzanými vetami a slovami, bez čítania ho preskakujem, pretože autor asi nechce, aby to niekto čítal, je to svojím spôsobom opovrhnutie čitateľom.

Seriózne, ľudia by sa mali naučiť používať odstavce, nadpisy, zvýraznenie, odkazy atď... inak môžu zabiť akúkoľvek super myšlienku, ktorú chcú vyjadriť. Tieto veci slúžia na to, aby uľahčili orientáciu sa v texte, vstrebávanie informácii a ja neviem čo ešte.

Dovolím si povedať, že forma je rovnako dôležitá ako obsah.
Odoslané 24.7.2012 11:18.
Keď spomínate hviezdičkové ocenenie, mne sa zdá, že tunajšie blogy pod štyri hviezdičky klesajú len zriedkakedy. Buď sú všetky také kvalitné, alebo to hodnotenie v praxi až tak nefunguje emoticon
Odoslané 24.7.2012 11:20 ako reakcia na Stanislav Košč.
Peter, vďaka za dobrý podnet. Na margo formátovania by som doplnil, že dlhý text je vhodné doplniť obrázkami, prípadne zvýrazneným veľkým textom. Článok je tak atraktívnejší.
...som rád, že sa spoločne dopĺňame. Veľmi sa tomu teším. Ďakujem.
Odoslané 24.7.2012 11:22 ako reakcia na Peter Rusyniak.
To máte pravdu :-)
Asi to s tými hviezdičkami malo platiť na obidve strany - aby sme s nimi "neplytvali" a potom aby sme si ich vážili...
Odoslané 24.7.2012 11:41 ako reakcia na Peter Rusyniak.
Odoslané 24.7.2012 11:56.
ja mám občas pocit, že sme zleniveli... akoby sa nám nechcelo vyjadrovať sa - čo je taká istá blbosť, ako vyjadrovať sa absolútne ku všetkému...
hviezdičky... to je kapitola sama pre seba. ani tak nie počet "vyfarbených", ako skôr počet hlasov - vo chvíli, keď píšem tento koment je blog prečítaný 181x a na hviezdičky kliklo 5 ľudí. zdá sa mi to dosť nepomer. môžno skôr len nejaký smajlík "dobrý blog" a dosť. alebo zvýšiť disciplínu čitateľov - ale to bude asi ťažšie emoticon
Odoslané 24.7.2012 20:40.
Moja myšlienka je zatiaľ žiaľ len v mojej hlave. Ale veľmi rada by som ju sformovala do
blogu, ktorý by bol čo i len malým prínosom pre mnohých čitateľov. Riadim sa heslom, mojim heslom, keď to nieje zmysluplné radšej nehovor nič. Ale ďakujem za každú radu, všetkým. Čo i len malilinkú.
Odoslané 24.7.2012 20:46 ako reakcia na Martin Lojek.
No ja by som sa chcel spýtať, ako ho naformátovať, keďže to pri písaní blogu nikde nevidím ;) Vďaka za odpoveď
Odoslané 3.1.2013 0:22 ako reakcia na Martin Lojek.
Patrik, väčšina moderných prehliadačov umožňuje zložitejšie javascriptové možnosti, medzi ktoré patrí aj implementovaný editor na formátovanie textu. No staršie, alebo myslím aj Opera s tým majú problém. Pri vytváraní blogu by si mal vidieť niečo také http://snag.gy/yBMxm.jpg (snapshot úpravy môjho blogu v prehliadači Google Chrome pod Ubuntu).
Editor ti umožní formátovať text ako napr MS Word, samozrejme s okresanejšími možnosťami, ale môžeš vkladať obrázky, URL odkazy, hrať sa s veľkosťou písma, zarovnaním a mnohými ďalšími.
Ak nevidíš takúto možnosť, odporúčam používať prehliadač Chrome alebo Mozilla Firefox.
Odoslané 3.1.2013 8:08 ako reakcia na Patrik Páterek.
Takže už viem, v čom bol problém - používam Operu.
Odoslané 3.1.2013 12:30 ako reakcia na Martin Lojek.
Pokoj tebe, Martin. Dobre mienené rady. Užitočné. Na dobrú vec.
Odoslané 3.2.2013 16:25.
Martin, ďakujem za skutočne podnetné nápady! Akoby si blogoval už 100 rokov! Využijem Tvoje rady veľmi rád.
Odoslané 30.6.2016 1:10.

 

Momentálne píšem adventné zamyslenia pre mužov zamerané na mužskú identitu a spiritualitu: rok 2018, rok 2017rok 2016, rok 2015, rok 2014.